הזמנתם מוצר באלי אקספרס ולא קיבלתם אותו? הגיע מוצר שונה ממה שהזמנתם? המידה, הצבע לא מתאימים? או בכלל המוצר הגיע פגום? רטוב? שבור?
https://s.click.aliexpress.com/e/_DmwE0K1 -המבצעים הכי שווים
השירות של אלי אקספרס מצויין וברוב המקרים הם נוטים ללכת עם הלקוח. מה שחשוב זה שתצלמו את המוצר אם קיבלתם אותו פגום או שונה מההזמנה, שיהיו לכם כל ההוכחות על מנת שתקבלו זיכוי מלא או חלקי.
אני יכולה להגיד לכם מניסיוני שהיתה תקופה, בתחילת הקורונה, המלחמה, שהרבה מוצרים לא הגיעו, פתחתי דיספיוט, קיבלתי על כל המוצרים החזר כספי מלא. חלקם הגיעו מאוחר יותר ופניתי למוכרים, הם שלחו לי לינק לתשלום והעברתי להם את הכסף, אם הגיע מוצר שכבר לא רלוונטי או רלוונטי לתקופה קצרה יותר, ניתן גם להחזיר להם חלק מהכסף. אני יודעת שהרבה לא מעבירים כסף למוכר כשהמוצר מגיע, אני ממליצה כן להחזיר, כדי שאלי אקספרס ימשיכו לשלוח לארץ. יש הרבה מוכרים שהפסיקו לשלוח לישראל, בגלל הפסדים גדולים על מוצרים שלא הגיעו.
נכנסים לחשבון באפליקציה ובוחרים "נשלח" או "מיועד למשלוח" , מוצר למחלוקת יכול להופיע בשתי הקטגוריות האלה:
לאחרונה אלי אקספרס שינו את הדרך לפתוח מחלוקת/בקשה להחזר כספי באפליקציה ובאתר, לכן אני משאירה לכם למטה את הדרך הישנה ובמקביל מתחילה הסבר על הדרך החדשה לפתיחת Dispute מחלוקת בעברית: (הרבה יותר בעייתי לקבל החזר כספי היום ממה שהיה בעבר)
אז דבר ראשון נכנסים להזמנות ובוחרים את המוצר שרוצים להגיש עליו תלונה ואז לוחצים על החזר והחזרה (אין יותר בחירה של DISPUTE)
מסמנים אם קיבלתם את המוצר או לא, במידה וקיבלתם והוא פגום, שגוי בוחרים "כן"
במידה והמוצר הגיע פגום, מצרפים תמונות ומספרים מה הבעיה במוצר, ניתן לכתוב בעברית גם, בעצם בכל שפה שתרצו, אני באופן אישי מעדיפה לרשום באנגלית. חשוב מאוד לצרף את התמונות שמראות מה הבעיה במוצר וגם לפרט כמה שאפשר בכתוב:
ואז ניתן לבחור שתי אופציות לקבל החזר כספי, או החזר מיידי, שבעצם מכניס את הכסף לחשבון באלי אקספרס באותו היום, ניתן להשתמש בו לקניות אח"כ או החזר רגיל דרך כרטיס האשראי שזה לוקח מספר ימים. לשים לב שאם בוחרים החזר מיידי , לא ניתן להתחרט בהמשך
הסבר על ההחזר המהיר:
במידה ואלי אקספרס מחליטים שעליכם להחזיר את המוצר כדי לקבל את ההחזר, אז תקבלו הודעה עם הפירוט הבא:
במידה ואתם מסמנים שהמוצר לא הגיע ואתם רוצים לפתוח מחלוקת מסיבה כלשהי, לא יאפשר לכם לפתוח אם המוצר עדיין בדרך וזה מה שזה יכתוב לכם, רק כשהמוצר יגיע תוכלו לפתוח את המחלוקת או כשיעבור התאריך שבו הוא אמור להגיע.
וככה פתחו מחלוקת בעבר, זה כבר לא קיים, אבל למי שרוצה היסטוריה.. אז השארתי את זה, בעיניי היה הרבה יותר נח.
לוחצים על המוצר הפגום או שלא הגיע ובפנים לוחצים על "פתח מחלוקת" :
במידה והמוצר לא הגיע: תעקבו לפי מה שסימנתי. המוצר לא הגיע, לבחור בסיבת מחלוקת, ממליצה לסמן את הסעיף הראשון, זה יפתח לכם המשך וגם שם לבחור סיבה ראשונה, הסכום המקסימלי להחזר ובהסבר בסה"כ לציין שהמוצר לא הגיע. זה מספיק.
בוחרים בסיבה בגללה אתם פותחים את המחלוקת:
בוחרים בסכום ההחזר הכספי שאתם מרוצים, אם פגום חלקית וניתן להשתמש יכול להיות שתבקשו החזר חלקי, או אם המידה קצת גדולה ותוכלו להשתמש בשנה הבאה.. הכל לשיקולכם.
חשוב מאוד לפרט מה הבעיה במוצר, עדיף לכתוב באנגלית, אם אתם לא יודעים, תרשמו בעברית, פשוט בתרגום זה לא תמיד עובר טוב.
בנוסף הכי הכי חשוב להוסיף תמונות שיסבירו לאלי אקספרס מה הבעיה במוצר שלכם, צלמו כל פגם אפשרי שאתם רואים במוצר, אם המוצר חשמלי ולא עובר צלמו סרטון, אין אפשרות לעלות לאפליקציה אבל ניתן לבקש מהמוכר מייל ולשלוח לו בפרטי או בשירות הלקוחות של אלי אקספרס (במידה והמוכר לא מוכן לתת לכם החזר)
המחלוקת אמורה להיראות ככה בסופו של דבר:
למוכר יש זמן להגיב למחלוקת שלכם, אם הוא לא מגיב, אתם תקבלו את ההחזר, זה יכול לקחת גם שבועיים אבל בסוף הוא יתקבל. במידה והמוכר מגיב חשוב לעקוב, אולי הוא מבקש עוד הוכחות שלא כתבתם או צילמתם,
והכי הכי הכי חשוב לעולם לא לבטל מחלוקת לפני קבלת ההחזר הכספי (אלא אם קיבלתם בזמן הזה את המוצר). המוכר ירשום לכם שישלח לכם שוב את המוצר או ישלח לכם פיצוי או שזה כבר בישראל ויגיע עוד כמה ימים, המלצה שלי לא לבטל את המחלוקת כי לא ניתן לפתוח מחלוקת חוזרת, גם אם המוצר לא יגיע לעולם.
לכל שאלה נוספת, מוזמנים לפנות אליי בווטס אפ : 0547564495
ניתן לעקוב אחרי המחלוקות : https://s.click.aliexpress.com/e/_dYmNNCl
Comments